lördag, september 19, 2009

Höst trött eller?

Är så hemskt trött. Vet inte om det beror på att dagarna blir mörkare och mörkare. Håller kanske på att bli sjuk igen. Något är inte som det skall vara i vart fall.

Hade en längre period med ovanligt förlamande trötthet för ca 5 år sen. Sökte för det och visade sig att jag hade förhöjda vita blodkroppar då. Kroppen kämpade med någon infektion trots att jag inte hade andra symptom än tröttheten. Efter några veckor försvann det och jag var pigg igen.

Mina förkylningar är ett kapitel för sig. Har länge undrat om jag har ett ovanligt bra immunförsvar eller ett ovanligt dåligt immunförsvar. Ena dagen har jag ont i halsen och är rejält snuvig. Nästa dag mår jag jättebra igen. Så kan det hålla på i veckor. Blir ganska sällan riktigt sjuk. Ofta önskar jag dock att jag hade fått bli rejält dålig i några dagar för att få skitet ur systemet. Men icke. Det håller på att jäklas i bland upp till en månad. Skitjobbigt!

Jag får nästan aldrig feber heller. Tror jag har haft feber två eller tre gånger de senaste 20 åren. Men när jag dock får feber om än bara några tiondelar, blir jag oerhört sjuk och kan inte gå ur sängen.

Troligtvis är det ett mycket bra immunförsvar jag har eftersom kroppen så sällan behöver ta till det tunga artilleriet och höja kroppstempen för att döda virus.

Så nu har jag gnällt färdigt. Tror jag i vart fall.

SVT 1 sänder Vodka Lemon en Armenisk-fransk-italiensk-schweizisk långfilm. Blev trött bara jag läste länderna. :) Tror jag väljer att se House of Wax med Paris Hilton istället. Har för mig att det är byggt på ett av Edgar Allen Poes verk.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar