lördag, september 19, 2009

Dearest Edgar…

Fick en sådan minnes flashback när jag tänkte på Edgar Allen Poe. För ca 8 år sen gick jag en datakurs i Malmö om kvällarna. Det var mörka höstkvällar och kursen slutade inte förrän vid nio snåret. Jag lånade Edgar Allan Poe på stadsbiblioteket och minns att jag satt och läste böckerna medan jag väntade på bussen efter kursen. Bakom hållplatsen låg den gamla kyrkogården och blåsten rasslade i de nedfallna löven på kyrkogården.

Det var ett så perfekt ställe att läsa viktorianska skräckhistorier på. :) Tur man inte är lättskrämd.

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Viktorianska skräckhistorier. Är det där Vickan gifter sig med den där bratten, Daniel, eller vad tusan han heter?

Mea sa...

Haha De har du rätt i.

Ber om ursäkt för att det tog tid. Blogger skickar ju inte ut mail om kommentarer som ligger och väntar på att godkännas.

Skicka en kommentar