lördag, september 26, 2009

Going cold turkey…

När jag upptäckte att danska TV1 sände Lilla huset på Prärien i repris varje eftermiddag i veckan började jag ställa DVD så att den spelade in alla avsnitten. Varje kväll avslutade jag med att se ett avsnitt och sen krypa till kojs. En kopp te & familjen Ingalls öden och äventyr avslutade mina dagar.

Sen slutade de plötsligt sända de resterande avsnitten. Bara så där och bytt ut till någon “Landsbyhospitalet”. Jag som blivit beroende av den sockersöta kvällsdosen av barndomsnostalgi fick gå cold turkey.

Känner mig fortfarande lite förorättad över det hela. Jag saknar verkligen min lilla kvällsrutin. Speciellt nu!

7 Kommentarer:

Anonym sa...

Jag hatar när mina serier avbryts på det där sättet! Det är ingen som tänker på oss stackars serie-beroende individer. Jag ska starta ett parti där det är förbjudet att avsluta serier mitt i säsongen.

Mea sa...

Mycket bra initiativ! 6an gjorde samma sak med Star Trek i fjol. Morr!

Först gör de en beroende, sen bara stänger de ner. Inte juste! Inte alls.

Anonym sa...

Star Trek?! Trodde inte *ahem* tjejer kollade på sådant. Eh, jag antog att du var det eftersom du är en "matte". *harkel*

Mea sa...

Hahaha. :) Visst är jag tjej OCH gillar Star Trek dessutom. Är det så ovanligt?

Mea sa...

Borde kanske berätta att jag älskade Liftarens Guide till Galaxen också. Böckerna alltså - inte den urusla filmen de gjorde av den!

Anonym sa...

Jag kan nog räkna Star Trek tittande tjejer på två fingrar. Har aldrig läst boken Liftarens Guide, men såg filmen och den var verkligen urusel. Men nu vet jag vad som menas med "thanks for the fish".

Mea sa...

Trodde de flesta killar läst LGG :) Gör det om du orkar, böckerna är faktiskt hemskt kul. Speciellt den första.

Skall kanske inte göra dig besviken då och berätta att jag tycker Star Trek har en hel del besk samhällskritik i sig m.m. :)

Skicka en kommentar