måndag, augusti 17, 2009

GAAAAH

Inte världens mest intressanta titel men det är vad jag säger just nu.

Så här är det:

Jag var och klippte mig i förra veckan. Förklarade för frissan att jag alltid har ambition att fixa håret med produkter och föning varje dag men att tiden alltid tryter och jag går i väg med bara nytvättat ofixat hår. Jag behövde en frisyr som inte krävde så mycket fixande. Vi kom överrens om en klassisk enkel page med snedlugg. Klart jag såg kanon när jag gick från frissan.

Nu en vecka senare står jag badrummet och försöker förgäves få topparna att böjas in. Trots föning och (billig) plattång går alla toppar åt vänster. Alltså högra sidans toppar är vackert böjda åt vänster medans vänstra sidan likförbannat är böjt åt vänster!

Så nu ägnar jag mer tid, som det var meningen att jag inte skulle ägna åt.. just det.. HÅRET! Dessutom står jag plötsligt i begrepp om att köpa en proffs plattång (GA.MA) i hopp om att lyckas bättre med stylingen.

Jag säger det igen. GAAAAH

2 Kommentarer:

Puma o Sixten sa...

Hahahah, jag har samma problem om jag låter mitt hår växa sig för långt. Det kallas självfall, och betyder att håret bestämmer helt och hållet själv hur det ska ligga och det kvittar vad du gör för att få det på annat vis.
Jag har gett upp med mitt och klipper nu ner det rejält så det är bara att dra handen genom håret på morgonen och voila du har en tuff frisyr.
//Emma

Mea sa...

Helt otroligt alltså :D. Det är självfall ställer till det här också.

I bland funderar man på att klippa det riktigt kort. Men modet brister.

Skicka en kommentar